Základní pravidla budování svalové hmoty pro začínající kulturisty

Mnoho z Vás začíná cvičit a neví přesně co a jak nejlépe funguje pro vypracování velkých svalů. Představujeme Vám malý a ucelený ...

fitness-team.cz

Základní pravidla budování svalové hmoty pro začínající kulturisty

Mnoho z Vás začíná cvičit a neví přesně co a jak nejlépe funguje pro vypracování velkých svalů. Představujeme Vám malý a ucelený komplex rad, jak na to.

Trénink:

Budování svalové hmoty je dlouhodobý a postupný proces. Nejlépe organizmus reaguje na krátký, ale intenzivní trénink s postupně zvyšujícími váhami.

Pro účinné budování svalů je důležité správné provádění cviků = omezení zranění.

Ne všechny cviky Vám musí „sednout“ nebo je prostě „necítíte“ – vynechejte je a vyberte jinou alternativu pro danou partii.

Vyberte si základní cviky, které zapojují více partií najednou – základ pro budování svalové hmoty (dřepy, tlaky, shyby, zdvihy a přítahy). Izolované cviky používejte až po vybudování základu.

Nelze nabírat svalovou hmotu a zároveň být vyrýsovaný. Svaly potřebují pro růst dostatečné množství živin. To se vylučuje s rýsovacím programem, kdy se omezuje příjem sacharidů a tuků.

Svaly potřebují čas k regeneraci, proto stačí 3 tréninky týdně.

Cvičte s nasazením – krátce, intenzívně a tvrdě.

Veďte si tréninkový deník – zaznamenávejte si údaje o trénincích (série, váhy, opakování, cviky).

Před a po tréninku se věnujte 10-15 minut strečinku, přispějete tak k lepší regeneraci těla a zamezíte možnosti zranění.

Najděte si sparingpartnera – nejlépe stejně zapáleného člověka pro fitness jako Vy a na podobné výkonnostní úrovni.

Strava:

Držte se denně základními pravidly kulturistické výživy. Bez kvalitních živin svaly prostě neporostou.

Pořiďte si tabulky výživových hodnot.

Přijímejte denně 1,5 – 2 g bílkovin na kg tělesné hmotnosti.

Jezte po menších dávkách 5-6 krát denně, nejlépe cca co 3 hodiny.

Využívejte proteinové koktejly jako svačiny.

Nejdůležitější je jídlo po tréninku – do 20 minut je tělo „hladové“ po kvalitních živinách. Pijte proto po tréninku proteinovo-sacharidový koktejl, později se normálně najezte.

Nezapomeňte na snídani! Po dlouhé noci bez živin je třeba tělu dodat energii.

Pijte hodně vody během dne, při tréninku vypijte minimálně 0,5 – 1 litr vody.

Vyvážená strava, rozumná suplementace, dostatek odpočinku a pravidelný, intenzivní trénink je klíčem k úspěchu.

Regenerace:

Dostatečně odpočívejte – svaly rostou jen v klidu.

Zařazujte do svého denního režimu 2 krát týdně na 20 – 30 minut aerobní aktivitu (běh, cyklistika)

Spěte alespoň 8 hodin nepřerušovaného spánku denně.

Nikdy netrénujte, když se necítíte fit a jste nemocní.

Základní pravidla budování svalové hmoty pro začínající kulturisty - 912289 - budování svalů

budování svalů

Novější články v kategorii

Komentáře k Základní pravidla budování svalové hmoty pro začínající kulturisty

1
9.1.2015 22:46
Tomáš Fogl

Dobrý den,
chtěl bych začít cvičit udělal jsem si posilovnu ale stále mě není jasné jak mám užívat aminokyselin proteiny atd. co a jaké mám koupit.Mohli by jste mě poradit jaké množství a co nakoupit? S pozdravem Fogl.

Vložit komentář

Jméno
Email ( email není zveřejněn )
Váš příspěvek   ( Fotky můžete vložit po odeslání příspěvku. )
opiště kód
antispam
Copyright © www.fitness-team.cz, provozováno na systému tvorba e-shopu a pronájem e-shopu Shop5.cz

© www.fitness-team.cz

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.   Další informace